Smart marknadsföring för små verksamheter
19 mars, 2014Under ett par timmar får du ta del av konkreta råd och inspirerande case kring den nya tidens marknadsföring. Du får veta hur du syns, hörs och hur du planerar marknadsföring i en mindre verksamhet med begränsade resurser. Föreläsare är Kristin Heinonen, VD och strateg på digitala byrån Good Old.
Onsdag 9 april i Domprostgården, Växjö
Torsdag 10 april på Landskrona muséum
Tid: kl 9.00 – 11.30. Fika finns 9.00 – 9.30
Mål med förmiddagen
Inspiration och aha-upplevelser kring marknadsföring kombinerat med konkret kunskap om tids- och kostnadseffektiva sätt att marknadsföra sin verksamhet.
Innehåll
- Vad är marknadsföring egentligen? Och vad spelar begreppen content marketing och relationsmarknadsföring för roll?
- Att kunna prioritera mellan olika marknadsföringsinsatser – hur ska man veta vilka kanaler som är mest effektiva om man har begränsade resurser?
- De digitala kommunikationssätten växer och växer och både förenklar och försvårar. Hur kan man dra nytta av de digitala möjligheterna för att nå nya kunder och öka kännedomen om sin verksamhet?
Föreläsare
Föreläsare är Kristin Heinonen, VD och strateg på digitala byrån Good Old och en av grundarna till eventet Sweden Social Web Camp. 2012 utsågs hon till en av webbsveriges mest kreativa personer av InternetWorld. Kristin har en bakgrund inom media och PR-branschen och har många års erfarenhet av att hjälpa både små och stora organisationer att skapa marknadsföringsinsatser som ger resultat. Hon har även fortbildat reklambyråer i sociala medier och strategier för nätmarknadsföring och lett kurser på Berghs School of Communication. Läs mer om Kristin.
Kostnad
160 kr + moms, fika ingår. Kostnaden är subventionerad tack vare stödgivare och samarbetspartners.
Sista anmälningsdag
4 april via mail. Ange namn, mail, tele och ev matallergi. Betala samtidigt in avgiften 200 kr på bankgiro: 801-3237
Föreläsningen är den sista av tre i en serie med inspirationsföreläsningar för frilansare, egenföretagare och kulturentreprenörer i ett samarbete mellan Camilla Bengtsson AB, Kulturkraft Syd, Kela Landskrona, Creative Plot i Lund, Ventus med förstudien VIA, Simrishamns kommun, Boost Hbg, Almi Kronoberg, Hemslöjden i Kronoberg, Kalmar kommun, Byteatern, Konstkonsulenten i Kalmar län samt Funkisfabriken i Diö.