Kundnytta i fokus – testa dig till succé!

20 mars, 2015

Cecilie Stranger ThorsenHur kan man kommunicera med kunder och samarbetspartners och testa sina produkter och tjänster redan i utvecklingsfaserna? När man inte är riktigt säker på vad man egentligen håller på med och vilken betydelse det kommer att ha för omvärlden?
Workshopledare är Cecilie Stranger Thorsen. 

Onsdag 27 maj 13.00 – 16.30 på Norra Station, Hässleholm.
För dig som inte vet om detta är något för dig men ändå är nyfiken finns också biljett endast till den inledande introduktionen kl 13-14.

Många av oss småförtagare jobbar mest med idéer som har sitt ursprung i våra egna liv och i vår egen motivation. Det kan vara en utmaning att samtidigt som man utvecklar sina idéer också kommunicera dem med kunder, investerare och samarbetspartners. Eller utröna vilken nytta de kommer att ha för kunden. Och det kan vara läskigt att öppna upp för att andras uppfattning kan vara minst lika viktig som ens egen motivation om produkten eller tjänsten ska bli lönsam.

Mål med eftermiddagen

Med inspiration från start-up och leanmetodik får du en metod för att designa ett eget test- och kommunikationsprojekt. Metoden är en brygga mellan den introverta kreativitetsfasen och den extroverta innovations- och kommunikationsfasen.

Innehåll

  • Hur kan man kombinera egen integritet med fokus på kunder och övrig omvärld?
  • Hur kan man på ett lätt sätt prototypa och testa sina idéer för att snabbt utforska vilka idéer som är bra och vilka som är svåra att genomföra?
  • Hur kan man göra research på vad kunderna kommer att tycka och säga om ens projekt eller idé?
  • Hur kan man skapa en kommunikation som är flexibel och lättanpassad efter hur idén fortsätter utvecklas?

Workshopledare
Cecilie Stranger Thorsen arbetar med digitala strategier bland annat inom kreativa näringar. Hon skriver boken Sell, artist, sell! tillsammans med den irländska entreprenören Mary Carty. Cecilie har en bakgrund som informatör inom teatern, producent, webbcommunities, filmpedagogik och projektledare inom nordisk film-, spel- och tv-bransch. Hon är också certifierad affärsrådgivare för Nyföretagarcentrum Öresund och hjälper småföretagare med dansk-svenska frågor. Läs mer om henne här.

Anmälan
Här anmäler du dig. Lägg märke till att early-bird-pris 400 kr + moms gäller till 12 maj, därefter ordinarie pris 500 kr + moms. Pris för den inledande introduktionen kl 13-14 är 148 kr + moms. Fika ingår i deltagaravgiften. Avgift för biljettjänsten tillkommer. Kostnaden är subventionerad tack vare samarbetspartners. Anmälan är bindande, betald avgift återbetalas ej, men plats kan överlåtas på annan.

 

Workshopen riktar sig till frilansare, egenföretagare och kulturentreprenörer och är ett samarbete mellan Camilla Bengtsson AB, Hässleholms kommun och Region Skåne

        Hässleholms kommun
[social_share/]